[vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Street art sau Arta stradală este o formă de artă care este afișată într-o comunitate de regula pe clădirile, străzile și alte suprafețe expuse publicului trecator. Multe situatii sunt prezentate sub forma unei arte de gherilă, care este compusă pentru a face o declarație publică despre societatea în care trăiește artistul. Lucrarea s-a mutat de la începutul din zona graffitiului și vandalismului la noi modalitati în care artiștii lucrează pentru a transmite diferite mesaje sau doar o infrumusețare simplă adusa unui loc public.
Unii artiști folosesc „vandalismul inteligent” ca o modalitate de a crește gradul de conștientizare a problemelor sociale și politice. Alții văd pur și simplu spațiul urban ca un format neexploatat pentru opere de artă personale, în timp ce alții pot aprecia provocările și riscurile asociate cu instalarea de artă ilicită în locuri publice. Motivul comun este acela că expunerea de artă street art într-un format care folosește spațiul public permite artiștilor care altfel s-ar simți lipsiți de oportunitatea de a ajunge la o audiență atat de largă.
Unii observatori folosesc termenul de „artă publică independentă“ pentru a descrie un tip de artă stradală – street art, care pot include de asemenea, munca în locuri îndepărtate care nu pot fi vizitate de un public sau poate fi de scurtă durată. Un exemplu de arta efemeră din fum colorat în pădure sau un echilibru precar al unor roci/pietre sunt diverse exemple dar limita este data doar de asteptarile sau imaginatia fiecaruia. Unele lucrări contemporane au fost instalate chiar sub apă.
Street art
Originile street art
Sloganele de protest și comentariile politice sau sociale graffiti pe zidurile publice sunt precursorul graffiti-ului modern și al artei stradale și continuă să fie un aspect al genului. Arta stradală sub formă de text sau simplă grafică iconică în valea icoanelor corporatiste devin simboluri bine cunoscute, dar enigmatice ale unei zone sau unei ere. Unii cred că Kilroy a fost precursorul principal, graffiti-ul celui de-al doilea război mondial a fost unul dintre primele exemple; un simplu desen de linie al unui bărbat îndelung rănit care se uita pe la o margine. Autorul Charles Panati a atins Indirect, la recursul general al artei de stradă în descrierea sa a „Kilroy“ graffiti ca „Scandalos nu pentru ceea ce a spus, dar sa dovedit în sus În cazul în care“. O mare parte din ceea ce poate fi acum definită ca artă modernă street art are origini bine documentate datând din boom-ul graffiti din New York City, cu începuturile sale în 1960, maturarea în anii 1970, si ajungand chiar cu cele vopsite cu spray complet auto picturi murale tren de metrou de anii ’80 centrat în Bronx.
Începând cu anii 1980, o trecere de la operele de text de la începutul deceniului până la arta stradală – street art conceptuală vizuală, cum ar fi figurile umbră ale lui Hambleton. Această perioadă coincide cu subversiile lui Keith Haring și cu etichetele SAMO ale lui Jean-Michel Basquiat. Ceea ce este acum recunoscut ca „artă stradală” a fost încă să devină o preocupare realistă în carieră, iar offshoots, cum ar fi graffiti stencil, au fost în fază incipientă. Art posterul Wheatpasted folosit pentru a promova trupe și cluburile În cazul în care au efectuat evoluat astăzi în opere de artă sau copie artă și a devenit o priveliște comună în timpul anilor 1980 în orașe din întreaga lume. Ideologiile subversive ale muzicii rock punk au fost, de asemenea, instrumentale pentru evoluția artei stradale – street art ca formă de artă în anii 1980. Mulți artiști de stradă susțin că trăiesc într-un muzeu, astfel încât arta ar trebui să fie în locuri publice bineinteles… fără sa fie taiate bilete.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”5566,5567,5568,5569,5570,5571,5572,5573,5574,5575,5576,5577″ img_size=”600X300″ title=”Street art „][/vc_column][/vc_row]
Comenteaza